Bonie s.r.o,
Székhelye és postai címe: 04458 Kechnec Kechnec 167 Szlovákia
ICO: 52 970 221
DIC:2121209013

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

  1. Általános rendelkezések
    A www.barkpark.hu Webáruházat a Bonie s.r.o. üzemelteti,
    Székhelye és postai címe: 04458 Kechnec Kechnec 167 Szlovákia
    Bejegyezte Okresný súd Košice I Košice I, 24.08.2020, részleg: Sro, betét szám: 2 / Re / 2257/2020, 20.08.2020 ICO: 52 970 221 DIC:2121209013

Tárhelyszolgáltató: Rackhost Zrt.
Tárhelyszolgáltató elérhetőségei:
címe: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Telefonszáma: +36 1 445 1200
Weboldala: https://www.rackhost.hu/
Email címe: [email protected]

Felügyeleti szervünk:
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 048/412 49 69, 048/415 18 71
fax. č: 048/4124 693
e-mail: [email protected]

Ezen szerződés tárgya áru interneten történő adás-vétele az üzemeltető online áruházában. A vásárló lehet természetes személy, fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy és vállalkozó – jogi személy.

Tekintettel arra, hogy a hatályos a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:78. § 1. bekezdése szerint az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta, a Weboldal Üzemeltető kinyilvánítja, hogy felhívja leendő ügyfelei figyelmét arra, hogy a mindenkor hatályos általános szerződési feltételek elérhetőek a www.barkpark.hu weboldalon.

A Vevő fogyasztó és az eladó közötti ezen Szerződési Feltételekben nem tárgyalt jogviszonyait a Ptk., a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, továbbá az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”), előírásai alkalmazandók. A Vevő vállalkozó – jogi személy és az eladó közötti ezen Szerződési Feltételekben nem tárgyalt jogviszonyait a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi Törvénykönyvének Tt. 513/1991 számú ;törvény hatályos rendelkezései határozzák meg.

Érvényes közösségi adószámmal vásárló vállalkozó – jogi személy megrendeléseit a kettős ÁFA fizetés elkerülésének érdekében ÁFA nélkül teljesítjük. Az ÁFA fizetési kötelezettség a Tt. 222/2004 számú törvény § 43. alapján a Vevőre hárul. Ilyen megrendeléseket kizárólag a Vevő vállalkozáshoz – jogi személyhez köthető címre áll módunkban kézbesíteni. Amennyiben a kézbesítési cím eltér a közösségi adószámhoz regisztrált címtől, szükséges a kézbesítési cím vállalkozáshoz tartozásának igazolása érvényes cégjegyzék kivonattal.

  1. Szerződéskötés
    A szerződéskötés nyelve a magyar.

A Bonie s.r.o. a Webáruházban leadott megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja, a hét minden napján. Az információs rendszerek meghibásodása vagy vis major helyzet esetén a Bonie s.r.o. semmilyen felelősséget nem vállal azokra a munkaórákra, amelyek alatt nem volt elérhető.
A Vevő tudomásul veszi és elfogadja, hogy szerződéskötésre fő szabály szerint a Webáruházon keresztül van lehetősége. A Vevő tudomásul veszi, hogy a Bonie s.r.o. jogosult, de nem köteles a Vevő kérésére, emailen, telefonon, keresztül megkötni a szerződést. Szerződést – természetes személy Vevő esetén – nagykorú Vevő köthet. A Vevő tudomásul veszi, hogy ha a Bonie s.r.o. tudomására jut, hogy szerződést arra nem jogosult személy kíván kötni vagy kötött, jogosult a jelen pontban foglalt feltételek fennállásának igazolására felszólítani a Vevőt és amennyiben a Vevő a felszólításnak nem tesz hitelt érdemlően eleget, a Szerződés megkötését a Bonie s.r.o. bármikor megtagadhatja. A Vevő a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul úgy nyilatkozik, hogy a jelen pontban foglalt rendelkezések alapján jogosult a Szerződést megkötni. A Vevő tudomásul veszi, hogy a jelen pontban foglaltak megsértése esetében a Szerződés érvénytelenségének a bizonyítása őt terheli. A Vevő köteles valamennyi adatát a valóságnak megfelelően megadni. Ha a Vevő jogi személy adatait adja meg a Megrendelés során, a jogi személy minősül a Vevőnek.

A Felek megállapodnak, hogy egymással elsődlegesen írásban kommunikálnak. A Bonie s.r.o. képviselője által szóban adott tájékoztatás nem minősül a Bonie s.r.o. által tett jogi nyilatkozatnak. A Vevő azzal, hogy „kosárba teszi“ a Bonie s.r.o. által működtetett Webáruházban megjelenő terméket (áru, szolgáltatás, digitális tartalom) ajánlatot tesz a Bonie s.r.o.-nak. A Vevő megváltoztathatja vagy törölheti a kosárba tett termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és fizetési módokat. A szállítás megrendelője az ügyfél, aki beleegyezését adja, hogy a tőlünk rendelt árura a nevében az általa megadott címre szállítást rendelünk. A Bonie s.r.o. az elküldött megrendelést elektronikus úton haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja. A Webáruházon keresztül megkötött Szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, és azt a Bonie s.r.o. nem iktatja. A Bonie s.r.o. a szerződéseket egyedi azonosítószámmal látja el („Rendelésszám”). A Bonie s.r.o. a Szerződés adatait a Rendelésszám alapján rögzíti. A Vevő a Szerződés adatairól a Rendelésszám valamint a szerződésben megadottak alapján tud tájékoztatást kérni a Bonie s.r.o.-tól.

  1. A megrendelés elkészítése, adatbeviteli hibák javítása
    Válassza ki a megvásárolni kívánt terméket és kattintson a „Kosárba tesz” gombra. A kattintás után át fogjuk irányítani a kosárba, ahol láthatja a kosárba tett terméket és megerősítheti a megrendelését.
    Amennyiben további termékeket is vásárolni kíván, kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra, majd keresse meg a kívánt terméket és kattintson a „Kosárba tesz” gombra. A kattintás után át fogjuk irányítani a kosárba, ahol láthatja a kosárba tett terméket és megerősítheti a megrendelését. Ha mégsem választana más terméket, akkor a kosárba a „kosár” gombra kattintva, ami a jobb felső sarokban található, tud visszatérni. Szintén itt jelenik meg a kosárban lévő termékek mennyisége és a megrendelés értéke.
    A kosárban ellenőrizze annak tartalmát, a kiválasztott termékek helyességét és mennyiségét. Szintén itt tudja módosítani a kosár tartalmát, a megrendelt mennyiséget. Amennyiben valamit szeretne a kosárból eltávolítani, jelölje be az előtte található „Eltávolít” mezőt, majd kattintson az „Újraszámol” gombra.

Amennyiben a kosárban lévő áru megfelel az elképzeléseinek, és meg szeretné azt vásárolni kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra.
A „SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉS” lépésnél ellenőrizheti, és szükség esetén módosíthatja a szállítási és fizetési módot. A szállítási mód kiválasztásához elég a kiválasztott mód melletti körbe kattintani. Ugyanígy választható ki a megfelelő fizetési mód is.
A kapcsolattartó adatok kitöltéséhez és/vagy a már meglévő fiókba való bejelentkezéshez kattintson a „Megrendelés folytatása” gombra.

Ha korábban már regisztrált nálunk, lehetősége van bejelentkezni a felhasználói fiókjába, az Ön által választott email és jelszó kombinációval. Ez a lehetőség a korábban megadott adatokat fogja használni. Ha időközben esetleg elfelejtette a jelszavát, válassza az „Elfelejtett jelszó” lehetőséget. Ez a funkció új jelszót generál, amit egy automatikus emailben küld el a rendszer a megadott email címre. FIGYELEM! Előfordulhat, hogy a jelszót tartalmazó email a „Kéretlen levelek / spam” mappába kerül (citromail;freemail esetén gyakran). Ha még korábban nem vásárolt nálunk, új megrendelő, akkor töltse ki az adatlapot. Az adatlap kitöltése során figyeljen, hogy az adatait pontosan adja meg, mert ezeket az Ön által megadott adatokat fogjuk megjeleníteni a számlán és ezeket továbbítjuk a futárszolgálat felé is.
A harmadik, „Cím” lépésben ellenőrizheti a regisztrációs adatait. Eltérés esetén szintén itt van lehetősége azok módosítására is.

Az utolsó lépés a „Rendelés elküldése”. Az adatok helyességének ellenőrzése után kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra. Ezután hamarosan email értesítést fog kapni arról, hogy a megrendelése hozzánk beérkezett. Ez nem jelenti a megrendelés általunk való elfogadását. Annak elfogadásáról és a teljesítés várható idejéről a megrendelés feldolgozása után egy másik emailben fogjuk értesíteni.

  1. A megrendelés feldolgozása
    A megrendelés leadását követően email értesítést fog kapni arról, hogy a megrendelése hozzánk beérkezett. Ez nem jelenti a megrendelés általunk való elfogadását. Annak elfogadásáról és a teljesítés várható idejéről a megrendelés feldolgozása után egy másik emailben fogjuk értesíteni.
    A beszerzők feldolgozzák az Ön megrendelését, ellenőrzik a megrendelt áruk elérhetőségét és az eladási ár helyességét. Ha mindent rendben találunk, a megrendelést telefonon vagy emailben megerősítjük, amellyel elfogadjuk a megrendelést. Amennyiben minden megrendelt termék a központi raktárunkon van, a megrendelés haladéktalanul továbbmegy a rendszerben, elkészítjük a kiszállításhoz. Ha a megrendelt termékek némelyike vagy mindegyike nincs a központi raktárunkon emailben informálni fogjuk a beszerzés beraktározás várható dátumáról.

A megrendelés akkor kerül feldolgozásra a kiszállításhoz ha a következő feltételek teljesülnek:

Minden megrendelt termékből van szabad darab a központi raktárunkon. A hiányzó termékek beraktározásának várható dátuma nem módosult, és a beérkező áruk munkanap 15 óráig megérkeztek. A megrendelés befutott munkanapon 14:00 óráig. Ez esetben 36 órán belül át tudjuk adni a futárszolgálatnak a csomagot.

A megrendelés számlázásra kerül, a szállítólevél továbbításra kerül a raktárnak, ahol a megrendelést becsomagolják és a csomagot elindítják. A csomag indításáról emailben értesítést küldünk.

  1. A megrendelés kiszállítása
    A raktárban a megrendelést becsomagolják és a fizikai csomagot átadják a futárszolgálatnak. A csomag elkészültéről emailben értesítjük a megrendelőt. Az email tartalmazza a csomag adatait, annak számát is. A csomag ideális esetben a kiszállítást (futárnak való átadást) követő munkanapon kerül kézbesítésre az Ön által megjelölt címen. A csomag az emailben található csomagszám alapján követhető a futárszolgálat csomagkövető rendszerében. A csomagkövetéshez a linket nem minden esetben tartalmazza az email.
  2. Előrendelés
    Az előrendelés olyan termék megrendelése, ami nincs azonnali raktárkészleten, de harmadik fél által közölt információk alapján nagy valószínűséggel a jövőben beraktározásra kerül. A beraktározás várható dátuma, a termék ára, a termék tulajdonságai, a csomag tartalma csak tájékoztató jellegűek, és előzetes figyelmeztetés nélkül változhatnak. A megrendelő által előrendelés elérhetőséggel ellátott termékre leadott megrendelést feltételhez kötött megrendelésként tartjuk nyilván az adott termékre, ezen megrendelés leadása nem jelenti szerződés létrejöttét a távollévő felek, a megrendelő és az eladó között. Az előrendelések esetében az eladó fenntartja a jogot az ár, a szállítási dátum, a csomag tartalma és/vagy a termék jellemzőinek, tulajdonságainak módosítására az adott termék beraktározásáig. Ezen változásokról az eladó a megrendelőt haladéktalanul értesíteni fogja. A megrendelést az eladó saját magára kötelező érvényűnek csak a megjelenés napján a megrendelés e-mailes vagy telefonos formában történt kölcsönös megerősítés után tekinti.
  3. Adatkezelés, adatvédelem
    A Bonie s.r.o. kijelenti és szavatolja, hogy minden személyes adatot bizalmas adatként kezel és azokat csak a Vevővel történő szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez, illetve saját marketing tevékenységéhez (beleértve a Bonie s.r.o. és annak szerződéses partnereivel közösen végrehajtott marketing tevékenységeket is) használja fel. A Bonie s.r.o. a személyes adatokat nem teszi hozzáférhetővé és nem adja ki harmadik személyek részére, kivéve, ha a személyes adatokhoz való hozzáférés szükséges a megrendelt termékek kiszállításához vagy a fizetés lebonyolításához (név, számlaszám, szállítási cím telefonszám) vagy speciális marketing célokra. A személyes adatok kezelése során a Bonie s.r.o. a Vevő a személyiségi jogainak tiszteletben tartásával jár el, így különösen tiszteletben tartja az emberi méltósághoz való jogot és védi a magánéletet az illetéktelen beavatkozásoktól. A Vevő a megrendelés leadásához és marketing célokra önkéntesen adja meg személyes adatait, mely személyes adatok gyűjtése, feldolgozása és tárolása a vonatkozó hatályos jogszabályok alapján történik. Vásárló kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az adott szerződés teljesítéséhez és a Bonie s.r.o. marketing céljaira a Bonie s.r.o. összegyűjtse, tárolja és feldolgozza az így megadott adatait, illetve részére azok felhasználásával telemarketing útján, szöveges üzenettel és egyéb marketing információval keresse meg.
  4. Szállítás, kézbesítés
    Az adásvételi szerződéssel a Bonie s.r.o. vállalja, hogy a terméket futárszolgálat közbenjárásával kiszállítja, A Bonie s.r.o. a termékeket szállítmányozó céggel együttműködve szállítja ki. Amennyiben a szállítás a várható időpontig Bonie s.r.o. érdekkörén kívüli esemény (vis maior) miatt (Vis maior: Olyan esemény, ami eladó elvárható ellenőrzési tevékenységén kívül esik, különösen a földrengés, tűzvész, járvány, aszály, fagykár, árvíz, szélvihar, villámcsapás, vagy egyéb természeti katasztrófa, sztrájk, munkaügyi blokád vagy egyéb, harmadik fél ipari tevékenysége, zavargás, lázadás, tüntetés, terrortámadás vagy annak veszélye, háború, háborúval való fenyegetés vagy arra való előkészület, illetve a telefonhálózat, vasútvonalak, vízi, légi, földi szállítási útvonal meghibásodása vagy használhatatlanná válása.) nem teljesül, Bonie s.r.o. tájékoztatja az Ügyfelet az új kiszállítási időpontról.
    Megrendelés után a vásárláskor megadott email címre haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazoló emailt küldünk, amely tartalmazza a megrendelt termék(ek) felsorolását, mennyiségét, árát, a kiszállítás módját, számlázási és szállítási nevet, címet, a szállítási költséget és a küldemény átvételekor a futárnak fizetendő végösszeget.

A Bonie s.r.o. a következő szállítási módokat kínálja:

Szállítás módjai:
a. Futárral történő kiszállítás
A csomagot a futárszolgálat ő általa meghatározott futára kézbesíti Önnek az Ön által a megrendelés során megadott szállítási címre. A csomag kézbesítése általában a raktárunkról való kiszállítást követő munkanapon történik. A futárszolgálat és mi is emailben értesítjük a csomag érkezéséről a címzettet, rendszerint a kézbesítést megelőző munkanapon.(ennek feltétele érvényes email cím megadása a megrendelés során) A kézbesítés napján a futárszolgálat nem minden esetben értesíti a címzettet a csomag érkezéséről.
Az utánvétes csomag szállítás díja kilónként változhat, 2500-8000- Ft / csomag.
A szállítást a GLS valamint a Sprinter futárszolgálat végzi munkanapokon, főleg 8-17 óra között. A kiszállítás helye szerinti, illetve a szlovákiai munkaszüneti napokon a termékek kiszállítása korlátozottan történik. Rendeléssel kapcsolatos információkért hétköznaponként 9 – 17 óra között a +36702415866 telefonszámon, [email protected] email címen tud bennünket elérni.
Vevő jogi személy esetében a Bonie s.r.o. teljesítése akkor történik meg, amikor a kiszállítandó terméket a Bonie s.r.o. a futárszolgálat részére átadja és a Vevő jogi személy részére a szállítmányozási szerződésből származó jogok érvényesítését a Vevő jogi személyre engedményezi. Fogyasztók esetében a Bonie s.r.o. teljesítése akkor történik meg, miután Vevő fogyasztó a megjelölt termékeket a szállítmányozó vállalattól átveszi.
Amikor Vevő átveszi a termékeket a szállítmányozó vállalattól, a Vevő – a szállítmányozó vállalat képviselőjével együtt – alaposan és megfelelően megvizsgálja a kézbesítést (nevezetesen a csomagok számát, a logós csomagolószalag sértetlenségét, és a sértetlen csomagolást) és a mellékelt szállítási jegyzéket. Vásárló a nem szerződésszerűen kiszállított csomag átvételét visszautasíthatja, különösen, amennyiben a kiszállítás hiányos vagy a sérült. Amennyiben a Vevő a hibás kiszállítást elfogadja köteles a szállítmányozó vállalat szállítási jegyzékében feltüntetni a sérülés leírását.
A hiányos vagy sérült szállítást azonnal be kell jelenteni emailben az [email protected] email címre és a szállítmányozó vállalat képviselője által aláírt kárbejelentő lapon meg kell adni és be kell jelenteni a sérülés leírását és emailben vagy postán keresztül, késedelem nélkül kell elküldeni a Bonie s.r.o. részére. A hiányos szállításra vagy sérült csomagolásra vonatkozó reklamáció nem korlátozza Vevő szavatossági reklamációra vonatkozó jogát; azonban ebben az esetben a Bonie s.r.o. jogosult bizonyítani, hogy ez nem minősül szerződésszegő teljesítésnek.

  1. Árak
    Az árak szerződéses árak. Az online Webáruházban feltüntetett árak mindig aktuálisak és érvényesek. Az egyes termékek mellett feltüntetett árak végső árak, (a szlovákii 20% ÁFÁ-t tartalmazzák), azonban nem tartalmazzák a szállítási díjat, a begyűjtési díjat, az esetleges távolsági kommunikáció díját, ami a Vevő választása szerint a „Kosárban“ feltüntetésre kerül.
    Az akciós árak a készlet erejéig (a speciális akciós áron elérhető termékek száma feltüntetésre kerül) vagy korlátozott ideig érvényesek.
    Vásárló tudomásul veszi, hogy a Bonie s.r.o. és Vevő között nem feltétlenül jön létre szerződés, különösen abban az esetben, amennyiben a Vevő által megrendelt termékek ára a Bonie s.r.o.belső rendszerének hibájából tévesen jelenik meg a honlapon és erről a hibáról a Bonie s.r.o. a Vevőt tájékoztatja.
    A Bonie s.r.o. fenntartja a jogot, hogy semmisnek tekintse azon adásvételi szerződéseket, amelyek során személyes vagy bankkártya adatokkal stb. visszaéltek, illetve amennyiben arról bíróság vagy egyéb hatóság ekként döntött és erről a Bonie s.r.o. a Vevőt tájékoztatja. A Vevő tudomásul veszi, hogy a vételár nem érvényes a fent említett esetekben.
  2. Fizetés, a számla kiegyenlítése
    Áruházunk a következő fizetési módokat kínálja:

a. Fizetés az áru átvételekor (utánvét)
A számla ellenértékét az áru átvételekor kell a kézbesítőnek (futár) megfizetni. A futárnál az áru ellenértéke készpénzzel fizethető. A számlát a csomagban találja valamint annak másolatát email mellékletében találja, amit a csomag kézbesítését megelőző munkanapon küld ki a rendszer. A számla végösszege nem tartalmazza a szállítási díjat !

b. Banki előreutalás
Amennyiben szeretne előreutalással fizetni, ezen igényét kérjük a megrendelés megjegyzés rovatában jelezze. A megrendelés feldolgozása után módosítjuk a fizetési módot. Az összes megrendelt termék központi raktárra érkezését követően proforma számlát küld a rendszer, amin minden, az utaláshoz szükséges adatot megtalál. Az összeg jóváírását követően a rendszer automatikusan elindítja a csomagot. A csomag kézbesítése legkésőbb a jóváírást követő második munkanapon esedékes. Tájékoztatjuk tisztelt vásárlóinkat, hogy minden esetben a vásárolt árunak megfelelő pontos számlát is küldünk, ezt kérni külön nem kell.

  1. Szavatosság és jótállás (garancia)
    A reklamációs osztály elérhetőségei:
    Postai címe: Bonie s.r.o.04458 Kechnec Kechnec 167
    (munkanapokon: 9:00-17:00h )
    Tel.: +36702415866
    email: [email protected]
    Tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról

a. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
A Bonie s.r.o. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
www.barkpark.hu választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
www.barkpark.hu köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 12 hónap, de legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
www.barkpark.hu a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
www.barkpark.hu A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Bonie s.r.o. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

b. Termékszavatosság Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Amennyiben a megrendelésével vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban reklamálni szeretne a fenti elérhetőségéken tudja ezt megtenni. A reklamációt minden esetben írásban kell kezeljük, ezért kérjük, hogy a panaszát elsősorban írásban közölje velünk a fent jelezett email címen. Ha lehetőség van rá, akkor a panasz leírásával együtt fotó(ka)t is mellékeljen az emailhez.
Amennyiben a termék az átvételt követő 1 hónapon belül meghibásodik, akkor úgy kell tekinteni, hogy az adott termék már az átvételkor hibás volt.

Ellenkező kikötés hiányában, a Vevő fogyasztó jogosult arra, hogy a hibás termékre, a termék átvételét követő 24 hónapon belül reklamációt terjesszen elő. Ez nem vonatkozik a következőkre:
a. olyan hibákra, melyre tekintettel a vásárló árkedvezményt kapott (árcsökkentett termékek);
b. a szokásos használatból keletkező értékcsökkenésre;
c. a szokásos használat során keletkezett hibákra, amelyek a Vevő fogyasztó számára már az átvételkor nyilvánvalóvá váltak; vagy
d. egyes speciális, a használat jellegével összefüggő esetekre.

A Vevő tudomásul veszi, hogy a Bonie s.r.o. által forgalmazott termékek elsősorban Szlovákiában való használatra vannak kialakítva, így az elektronikus eszközök Europlug csatlakozóval vannak ellátva. Az ettől való eltérés nem tekinthető hibás teljesítésnek.
A Vevő tudomásul veszi, hogy garanciális reklamáció esetén, a terméket az a Bonie s.r.o. címére (Bonie s.r.o. 04458 Kechnec Kechnec 167) kell visszaküldenie.

  1. Garanciavesztés

A Vevő tudomásul veszi, hogy elveszíti a jótállási jogát, ha a terméket a Vevő és/vagy harmadik személy a hiba felfedezése után saját kezűleg szétszereli, a termék tulajdonságait megváltoztatja, a terméken olyan változtatást eszközöl, amelynek célja a termék hibájának megjavítása, továbbá ha a terméket nem a Jótállási jegyen vagy a Honlapon esetlegesen megjelölt, vagy a Bonie s.r.o. által más módon előzetesen megjelölt szervizben kívánja megjavíttatni.

  • Nem rendeltetésszerű használat. Ennek minősül a termék gyári alapbeállításait meghaladó teljesítményen történő használat (más néven túlterhelés), illetve a termék gyártója által megadott paramétereken túli mechanikai és/vagy elektromos terhelés, illetve nem a célnak való felhasználás.
    Garanciavesztéssel járhat továbbá, ha a terméken égés, törés, rozsda, repedés vagy egyéb fizikai, látható sérülés van.

Nem garanciális hibák:

  • Nem rendeltetészerű való használat, szakszerűtlen kezelés, tárolás
  1. A szerződéstől való elállás
    Ha a rendelését tévesen adta le, vagy csak meggondolta magát, azt az áru feladásáig bármikor módosíthatja, kiegészítheti vagy minden következmény nélkül akár le is mondhatja. Erre vonatkozó kérését elfogadjuk telefonon vagy emailben. Ha utánvét esetén a megrendelő a küldemény átvételét megtagadja (nem fogadta el, nem kereste megjelöléssel jön vissza), a Bonie s.r.o. fenntartja a jogot, hogy erre a névre és/vagy címre a továbbiakban csak a számla értékének előzetes banki átutalással történő kiegyenlítése után küldjön árut.

Amennyiben webshopunkban rendelt, úgy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a fogyasztó a szerződéstől (vásárlástól) az áru átvételét követő 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat. A Fogyasztó a következő időpontoktól számított 14 napon belül jogosult a szerződéstől elállni (kivéve, ha a felek nem rendelkeznek másként):
az áru átvételétől számítva (adásvételi szerződés esetén);
az utolsó kiszállítás átvételétől számítva (többféle termék / többféle alkatrész kiszállítása esetén); vagy
az első kiszállítástól számítva (folyamatos teljesítésű szerződés esetén)
Az elállás feltétele, hogy Fogyasztó a Bonie s.r.o. címére (Bonie s.r.o. 04458 Kechnec Kechnec 167) írásbeli nyilatkozatot küldjön, akár emailben az [email protected] email címre vagy a jelen ÁSZF-ben található Letölthető elállási nyilatkozatot kitöltse és a termékkel együtt visszaküldje:

Letölthető elállási nyilatkozat (pdf)

Az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket a fogyasztó viseli. Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, a szokásostól eltérő fuvarozást választja elállás esetén, az ebből adódó többletköltséget a Bonie s.r.o. nem köteles megtéríteni. A termék esetleges nem rendeltetésszerű használatából eredő kárt a fogyasztó köteles megtéríteni. Az áru visszaszolgáltatása után maximum 14 napon belül a Bonie s.r.o. az áru ellenértékét a vásárló részére köteles visszatéríteni. A vásárló köteles az elállási nyilatkozat benyújtását követő 14 napon belül visszajuttatni a terméket az ajándékkal és egyéb tartozékaival együtt a kereskedő részére. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy arra a jogalap nélküli gazdagodás szabályai irányadók. Amennyiben a jogalap nélküli gazdagodás összege nem kerül a Bonie s.r.o. részére megfizetésre, úgy a Bonie s.r.o. jogosulttá válik annak pénzbeli ellenértékére.
Kérjük tisztelt vásárlóinkat, vegyék figyelembe, hogy portós vagy utánvétes visszáru küldeményt nem áll módunkban átvenni. A félreértések elkerülése érdekében kérjük, hogy küldeményéről előzetesen (telefonon vagy emailben) tájékoztatni szíveskedjenek.

A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjárműkölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

  1. Jogérvényesítési lehetőségek
    Amennyiben a fogyasztói panasz rendezése a Bonie s.r.o. – val nem járt sikerrel, úgy fogyasztói jogvita esetén a Vevő személyes vagy online vitarendezési eljárást kezdeményezhet a területileg illetékes Békéltető Testületeknél.

a. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Társaságunk székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság elérhetősége:

Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi

b. Békéltető testület
A Békéltető Testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A Békéltető Testület az Ön vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad az Önt megillető jogokkal és az Önt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Fogyasztói jogvita esetén Ön a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhat (https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek):
• Baranya Megyei Békéltető Testület, Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
Telefonszám: 06-72-507-154, Fax: 06-72-507-152, E-mail: [email protected], [email protected]
• Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület, Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.,
Telefonszám: 06-76-501-500, 06-76-501-525, 06-76-501-523, Fax: 06-76-501-538, E-mail: [email protected]
• Békés Megyei Békéltető Testület, Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.,
Telefonszám: 06-66-324-976, Fax: 06-66-324-976
• Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület, Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.,
Telefonszám:06-46-501-091, 06-46-501-870, Fax: 06-46-501-099, E-mail: [email protected]
• Budapesti Békéltető Testület, Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.,
Telefonszám: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, E-mail: [email protected]
• Csongrád Megyei Békéltető Testület, Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.,
Telefonszám: 06-62-554-250/118, Fax: 06-62-426-149, E-mail: [email protected]
• Fejér Megyei Békéltető Testület, Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.,
Telefonszám: 06-22-510-310, Fax: 06-22-510-312, E-mail: [email protected]
• Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület, Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a,
Telefonszám: 06-96-520-217, Fax: 06-96-520-218, E-mail: [email protected]
• Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület, Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.,
Telefonszám: 06-52-500-710, Fax: 06-52-500-720, E-mail: [email protected]
• Heves Megyei Békéltető Testület, Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.,
Telefonszám: 06-36-429-612, Fax: 06-36-323-615, E-mail: [email protected]
• Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület, Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.,
Telefonszám: 06-20-373-2570, E-mail: [email protected]
• Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület, Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.,
Telefonszám: 06-34-513-010, Fax: 06-34-316-259, E-mail: [email protected]
• Nógrád Megyei Békéltető Testület, Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.,
Telefonszám: 06-32-520-860, Fax: 06-32-520-862, E-mail: [email protected]
• Pest Megyei Békéltető Testület, Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.,
Telefonszám: 06-1-269-0703, Fax: 06-1-474-7921, E-mail: [email protected]
• Somogy Megyei Békéltető Testület, Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.,
Telefonszám: 06-82-501-026, Fax: 06-82-501-046, E-mail: [email protected]
• Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület, Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.,
Telefonszám: 06-42-311-544, Fax: 06-42-311-750, E-mail: [email protected]
• Tolna Megyei Békéltető Testület, Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet,
Telefonszám: 06-74-411-661, Fax: 06-74-411-456, E-mail: [email protected]
• Vas Megyei Békéltető Testület, Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.,
Telefonszám: 06-94-312-356, Fax: 06-94-316-936, E-mail: [email protected]
• Veszprém Megyei Békéltető Testület, Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.,
Telefonszám: 06-88-429-008, Fax: 06-88-412-150, E-mail: [email protected]
• Zala Megyei Békéltető Testület, Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.,
Telefonszám: 06-92-550-513, Fax: 06-92-550-525, E-mail: [email protected]
Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató (vagy az annak képviseletére feljogosított szerv) székhelye határozza meg.

Vállalkozás békéltető testületi eljárásban fennálló, a 29.§ (11) bekezdésében meghatározott együttműködési kötelezettsége

„(11) A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

(12) A (11) bekezdésben meghatározott együttműködési kötelezettségét megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot.”

Emellett az uniós online vitarendezési platform lehetőséget kínál a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére:

c. European Online Dispure Resolution Platform ¬ Európai Online Vitarendezési Platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy olyan honlapot, amelyen keresztül lehetőség nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó vitákat ezen keresztül rendezzék, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók a távolságok ellenére is tudják érvényesíteni jogaikat.

Honlap: https://ec.europa.eu/odr/

d. Bírósági eljárás
Ön jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk), valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

  1. Záró rendelkezések:
    Az eladó fenntartja a jogot az Általános Szerződési Feltételek megváltoztatására azzal, hogy a módosításokat az Üzemeltető azok hatályba lépése előtt 30 nappal a www.barkpark.hu weboldalon közzéteszi.

A Vevő vállalkozó – jogi személy és az eladó közötti jogvita a Szlovák Köztársaság jogrendje és hatályos jogszabályai alapján kerül rendezésre.

Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései az adásvételi szerződés lezárásával érvénybe lépnek.

A mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek folyamatosan elérhető a webáruház honlapján, illetve annak teljes tartalma bármikor letölthető és kinyomtatható (böngészője Nyomtatás menüpontja segítségével)
Kechnec, 2022.09.01.